środa, 18 marca 2020

MARZEC



Na początku tego miesiąca na języku angielskim dzieci zapoznały się z nazwami zwierząt
 zamieszkujących farmę. Wesołe gry i zabawy z kartami obrazkowymi  pozwoliły dzieciom na naukę oraz utrwalanie nowych słówek (pig, cow, horse, dog, cat, chicken, rooster). 

PIOSENKI, KTÓRYCH SIĘ NAUCZYLIŚMY 

Old MacDonald had a Farm

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a COW. E-I-E-I-O.
What does a COW say?
Meow?
Oink?
Moo?
With a moo moo here.
And a moo moo there.
Here a moo.
There a moo.
Everywhere a moo moo.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a HORSE. E-I-E-I-O.
What does a HORSE say?
Woof woof?
Moo?
Neigh?
With a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
Here a neigh.
There a neigh.
Everywhere a neigh neigh.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a PIG. E-I-E-I-O.
What does a PIG say?
Quack?
Tweet, tweet?
Oink?
With an oink oink here.
And an oink oink there.
Here an oink.
There an oink.
Everywhere an oink oink.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a SHEEP. E-I-E-I-O.
What does a SHEEP say?
Cluck cluck?
Oink?
Baaa?
With a baaa baaa here.
And a baaa baaa there.
Here a baaa.
There a baaa.
Everywhere a baaa baaa.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a DUCK. E-I-E-I-O.
What does a DUCK say?
Meow?
Moo?
Quack quack?
With a quack quack here.
And a quack quack there.
Here a quack.
There a quack.
Everywhere a quack quack.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a ROOSTER. E-I-E-I-O.
What does a ROOSTER say?
Ribbit?
Meow?
Cock-a-doodle-doo?
With a cock-a-doodle-doo.
Cock-a-doodle-doo.
Cock-a-doodle-doodle-doodle-doodle-doodle-doo.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
E-I-E-I-O.

poniedziałek, 16 marca 2020

LUTY


 Poznane w minionym miesiącu zagadnienia dotyczące zimy i tego co z nią związane, pozwoliły nam na łatwiejszą naukę słówek, oraz piosenek dotyczących zabaw na śniegu, to w co się ubierać zimą oraz poznaliśmy części, z których składa się  bałwan ( snowball, mittens, hat, scafr,  carrot, buttons). 

PIOSENKI, KTÓRYCH SIĘ NAUCZYLIŚMY

I'm a little Snowman 


I'm a little snowman,
look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf.
Brrr...it's cold!
(Repeat 2x)

STYCZEŃ


W styczniu dzieci podczas różnych aktywności na języku angielskim poznały oraz utrwalały zagadnienia dotyczące zimy. (snowflakes, snowball, snow, snowman).

 PIOSENKI KTÓRYCH SIĘ NAUCZYLIŚMY :

Little Snowflake


Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling...
falling on my head.

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling...
falling on my nose.

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling...
falling in my hand.

Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.
Snowflake, snowflake, little snowflake...

sobota, 14 grudnia 2019

GRUDZIEŃ



W Grudniu przedszkolaki poznawały słownictwo zawiązane ze świętami Bożego Narodzenia oraz Mikołajem w to co jest ubrany oraz to, co zwykle przynosi dzieciom w swoim wielkim, ciężkim worku- prezenty.

PIOSENKI KTÓRYCH SIĘ NAUCZYLIŚMY

Hello, Reindeer


Hello reindeer, hello snowman...
hello santa...
happy holidays...
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10...
Merry Christmas everyone's lets singing ones again...
hello.
reinder, hello snowman...
hello santa, happy holidays.
happy holidays!

 Jingle Jingle Little Bell

Jingle jingle little bell.
I can ring my little bell.
Ring it fast. 
Ring it slow. 
Ring it high. 
Ring it low. 
Jingle jingle little bell.
I can ring my little bell.
Ring it fast.
Ring it slow.
Ring it high.
Ring it low.
Jingle jingle little bell.
I can ring my little bell.
Ring it over here. 
Ring it over there. 
Ring it, ring it, everywhere. 
Jingle jingle little bell.
I can ring my little bell.
Ring it over here.
Ring it over there.
Ring it, ring it, everywhere.
Jingle jingle little bell.
I can ring my little bell

LISTOPAD



Listopad był miesiącem wyrażania emocji na lekcjach języka angielskiego. Dzieci nauczyły się określać to jak się czują oraz nazywać podstawowe emocje. 

PIOSENKI KTÓRYCH SIĘ NAUCZYLIŚMY

If You're Happy

If you're happy, happy, happy clap your hands.
If you're happy, happy, happy clap your hands.
If you're happy, happy, happy clap your hands.
Clap you hands.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.
Stomp your feet.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.
If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
Say: "Oh no!"

PAŹDZIERNIK



W tym miesiącu dzieci uczyły się oraz doskonaliły słownictwo związane z jesienią. Autumn, acorn, leaves squirrel, cones, hedgehog to te wyrazy poznały dzieci i utrwalały je podczas gier i zabaw na języku angielskim. 

PIOSENKI KTÓRYCH SIĘ NAUCZYLIŚMY

 Autumn Leaves Are Falling Down


Autumn leaves are falling down,
Red and yellow, orange and brown
Turning, turning round and round
Down, down, down.
Take a rake and rake them up,
rake them up, pile them high,
pile them high up to the sky
jump right in 

sobota, 5 października 2019

WRZESIEŃ



W tym miesiącu dzieci nauczyły się zwrotów dzięki którym umiemy się ze sobą przywitać oraz pożegnać. Dzięki piosence "Hello" radośnie zaczynamy każdą lekcję angielskiego. Oprócz przywitania dzieci zapoznały się również z kolorami, które utrwalaliśmy w różnego typu zabawach na dywanie jak i zabawach ruchowych. 


PIOSENKI KTÓRYCH SIĘ NAUCZYLIŚMY:


 "Hello"
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?

I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!
I’m good.
I’m great!
I’m wonderful!

Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?

I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.
I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.

Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?
Hello, hello, hello, how are you?

"The Rainbow Color Song"

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink x2

It’s a rainbow ,
It’s a rainbow ,
The beautiful rainbow in the sky.
It’s a rainbow ,
It’s a rainbow ,
The beautiful rainbow in the sky.

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink x3

It’s a rainbow ,
It’s a rainbow ,
The beautiful rainbow in the sky.
It’s a rainbow ,
It’s a rainbow ,
The beutiful rainbow in the sky.